MBKRŚ.

Kronika parafii

Linki

Intencje modlitewne
Ethiopia like never ending story - Etiopia 2016. Na misjach.
ETIOPIA – obóz wakacyjny w Fullasie, Soddu Abala i Dhadim. Podarowaliśmy dzieciom w Etiopii wymarzone wakacje.
Etiopia - Obóz wakacyjny 2016 Sierpień 23rd, 2016.
Projekt ten jest kontynuacją rozpoczętej w 2014 r. współpracy z misją katolicką w Fullasie. Wspólnotę tę tworzą księża diecezjalni oraz Siostry Miłosierdzia z Indii. Od lipca do września, Agnieszka Chlipała, Kalina Kabat i Anna Śnieżek zorganizują dla dzieci i młodzieży w Fullasie, Soddu Abala oraz Dhadim zajęcia wakacyjne. Wolontariusze będą prowadzili zajęcia edukacyjno - artystyczne, katechezę oraz zajęcia sportowe. Tym samym przyczynią się do rozwoju umiejętności mieszkańców Etiopii oraz dadzą im możliwość spędzenia aktywnie wolnego czasu z rówieśnikami i odpoczynku od codziennych trosk. Oprócz pracy z dziećmi w tych trzech wioskach na południu Etiopii, wolontariuszki pomogą siostrom prowadzić przychodnie lekarską w Fullasie.
Nasza historia rozpoczęła się już w Berlinie, kiedy to, mniemając, że bez problemu przepuszczą nas z wypchanym po brzegi bagażem podręcznym - sztuk 9, czyli stanowczo za dużo, musiałyśmy stanąć na głowie i zredukować część naszego ekwipunku do minimum. Ostatecznie: Pan z informacji stał się bogatszy o reklamówkę kabanosów; Pani kierownik mogła obdarować dzieci słodyczami; Pani ważąca nam bagaże skosztowała naszego MERCI; Nas (nadal z „lekką” nadwagą) wpuszczono na pokład samolotu. Jakież było nasze przerażenie, gdy w Istambule proces ważenia miał się powtórzyć. Na szczęście większe zainteresowanie wzbudził mężczyzna z bardzo dużą walizką, więc my, udając, że nic nam nie ciąży usmiech, czmychnęłyśmy chyłkiem. Święta Rita w ten dzień miała z nami masę roboty, ale spisała się na medal, mimo że okulary na lotnisku w Addis musiały poczekać na nas kilka godzin. Etiopia powitała nas pochmurną pogodą i promiennym uśmiechem siostry Roshini, a także abby Kibruma. Nie rozgościłyśmy się za bardzo w stolicy i już tego samego dnia (po udanych negocjacjach na lotnisku w sprawie okularów przygotowanych dla mieszkańców wioski) wszyscy wyruszyliśmy do Fullasy. Droga, choć przez dłuższy czas cieszyła nas asfaltem i (rzec można) komfortem, wypełniona była krowami, kozami, osłami, tirami, autobusami, badziadziami i… ludźmi - nie zważającymi na nasze trąbienie. Przeżywszy kilka chwil grozy, dotarliśmy bezpiecznie do naszego domu. Jednak i tu nie zagrzałyśmy miejsca zbyt długo, choć udało nam się uczestniczyć w zakończeniu roku szkolnego i obejrzeć całkiem interesujący spektakl usmiech. Niestety tylko przez dwa dni siostry otaczały nas swoją matczyną opieką, której przewodziła siostra Roshini (podobieństwo do Matki Teresy z Kalkuty nie wydaje nam się przypadkowe), bo nasza etiopska historia zmieniła swój bieg i po kolejnej podróży (pełnej wybojów i kurzu) rozpoczynamy pracę w Dadim. W planach mamy lekcje angielskiego, zajęcia artystyczne i wspólne zabawy na boisku. Zaczęło się efektownie, jak się skończy? - same jesteśmy ciekawe usmiech.
Aga, Kalina, Ania i Hagirso usmiech.
 PS Wszelkie próby podjęcia kontaktu z nami uważamy za bezcelowe, gdyż brak tu prądu, zasięgu, Internetu – wszystkiego bez czego zapewne nie wyobrażacie sobie życia. Woda jest. Łóżka są. Jedzenia też nie brak. Nie martwcie się, kiedyś wrócimy usmiech.

Nie wyście mnie wybrali, ale Ja was wybrałem i przeznaczyłem was na to, abyście szli i owoc przynosili. Idźcie na cały świat i nauczajcie wszystkie narody.

ETIOPIA 2016 - obóz wakacyjny w Fullasie, Soddu Abala i Dhadim. Podarowaliśmy dzieciom w Etiopii wymarzone wakacje. ETIOPIA 2016 - obóz wakacyjny w Fullasie, Soddu Abala i Dhadim. Podarowaliśmy dzieciom w Etiopii wymarzone wakacje. ETIOPIA 2016 - obóz wakacyjny w Fullasie, Soddu Abala i Dhadim. Podarowaliśmy dzieciom w Etiopii wymarzone wakacje. ETIOPIA 2016 - obóz wakacyjny w Fullasie, Soddu Abala i Dhadim. Podarowaliśmy dzieciom w Etiopii wymarzone wakacje. ETIOPIA 2016 - obóz wakacyjny w Fullasie, Soddu Abala i Dhadim. Podarowaliśmy dzieciom w Etiopii wymarzone wakacje.
Udostępniła Agnieszka Chlipała, wolontariuszka SWM Młodzi Światu..
W niedzielę 30 października podczas Mszy Św. wysłuchałem relacji pani Agnieszki Chlipały z pobytu na misji w Etiopii. Jej wystąpienie było, mimo braku prezentacji, bardzo ciekawe i wzruszające. Uzmysłowiła mi ile pracy i serca w misje wkładają wolontariusze z SWM Młodzi Światu z Wrocławia. Muszę powiedzieć, że relacja pani Agnieszki uświadomiła mi, że w naszej parafii są ludzie dla których słowa św. Jana Pawła II - "Nie bójcie się, otwórzcie, otwórzcie na oścież drzwi Chrystusowi. Dla Jego zbawczej władzy otwórzcie granice państw, systemów ekonomicznych i politycznych, szerokie dziedziny kultury, cywilizacji, rozwoju! Nie bójcie się! Chrystus wie, co nosi w swoim wnętrzu człowiek. On jeden to wie!" - są drogowskazem, którzy dzięki łasce Bożej stosują Ewangelię na co dzień. Bóg zapłać wszystkim wolontariuszom z SWM Młodzi Światu.
Kazimierz M. Janeczko administrator serwisu.